Průzkum České školní inspekce ukázal, že děti sice dostávají z českého jazyka jedničky na vysvědčení, číst ale pořádně neumějí.

    Dokážou vyhledat informaci v učebnici, avšak jestli s nimi autor textu manipuluje, to už neodhalí. Nejdůležitější část češtiny, čtenářská gramotnost českých dětí, je podle zjištění MF DNES upozaďována literaturou a diktáty.

    Čtení je dovednost, bez které se neobejde student vysoké školy, podnikatel vyplňující daňové přiznání ani průměrný spotřebitel zpráv na internetu. Ze škol však odchází generace, která je s ním na štíru. Děti se sice naučily abecedu a vědí, jak se písmena spojují do slov, hlubší porozumění tomu, co čtou, je pro ně už ale problém.

    Celý článek si můžete přečíst zde:
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/test-skola-zaci-vedomosti-gramatika-cteni-porozumeni-textu-cesky-jazyk.A190225_230421_domaci_pmk

    Autor